הוצאת תפרים לאחר ניתוח חניכיים

תפרים לאחר ניתוח – מה זה אומר?

ניתוח חניכיים ברפואת שיניים פירושו מניעה או תיקון פגמים אנטומיים, התפתחותיים או טראומטיים. החניכיים הן רקמות המקיפות את השיניים. רקמות אלו מסייעות ביצירת בסיס השן ותומכות בה. אם החניכיים נפגעות או חולות, ייתכן שתזדקק לניתוח חניכיים. ההליך כולל הסרת חלק קטן מהרקמה או הרחקה של הרקמה מהשן. תפירת שיניים מספקת חוזק ושלמות לרקמה לאחר הניתוח. חשוב לומר כי לכל הליך כירורגי, ישנם תפרים המתאימים לו. לכן, הרופא המטפל צריך להיות מקצועי ומיומן ולהתאים את התפר לסוג הניתוח.

 

מהו תפר?

תפר הוא סוג של חוט אשר נעשה בו שימוש נרחב בסוגים שונים של ניתוחים כסגירת רקמה. כלומר, תפרים משמשים את הרופא לשליטה בדימום ולהחזקת רקמות הגוף במצב רצוי עד שהאזור מתרפא לנקודה בה אין עוד צורך בתפרים. תפרים דנטליים משמשים לרוב לסגירת פצעים, אשר היו גדלים או לא נסגרים בעצמם אילולא היו נתפרים. בנוסף, התפרים מונעים מחיידקים או חלקיקים זרים אחרים לגעת בעצם. על כן, הם מונעים מונע זיהום שעלול לפגוע באזור.רופאים עשויים להשתמש בתפרים כדי לתקן מחלת חניכיים או להקל על הכאב. ההליכים הכירורגיים בהם משתמשים בתפרים הם:

 

עקירת שן בינה

שתלים

עקירות כירורגיות

השתלות עצם

הוצאת תפרים לאחר ניתוח חניכיים

 

סוגים שונים של תפרים דנטליים

ישנם שני סוגים של תפרים דנטליים:

 

נמסים–כפי שהשם מרמז, תפרים אלו יתמוססו בחניכיים עם הזמן. אנשים רבים תוהים מתי תפרים נמסים בפה? אם כך התשובה לשאלה זו היא כי בדרך כלל תפרים אלו מתמוססים בין שלושה ימים לשבועיים לאחר הניתוח.אולם, למרות שתפרים דנטליים מתמוססים אינם דורשים הסרה, ייתכן שרופא השיניים שלך ירצה לחפש שאריות רק ליתר ביטחון.

לא נמסים–סוג זה של תפר חייב להיות מוסר על ידי רופא השיניים שלך לאחר שהפצע החלים ברובו.חומרי תפרים דנטליים עשויים מחומרים שונים, חלקם טבעיים וחלקם סינתטיים.

חשוב לומר כי התפרים הדנטליים לא אמורים לכאוב או להפריע בתוך חלל הפה. במידה ואתם מרגישים אי נוחות, יש לפנות לרופא המטפל, מאחר וייתכן כי מקור הבעיה אינו התפר אלא אזור הניתוח.

 

הוצאת תפרים לאחר ניתוח חניכיים

ריפוי אזור הניתוח מתרחש בדרך כלל תוך 5 עד 7 ימים עבור רקמות הפה. התשובה לשאלה איך לטפל בתפרים אחרי ניתוח תלויה כמובן בסוג ההליך הכירורגי אותו עוברים. כלומר, לרוב הרופא ימליץ על מנוחה, אכילת מזונות רכים ושטיפות פה למניעת זיהום והימנעות מעישון. הורדת תפרים אחרי ניתוח מתבצעת בדרך כלל בביקור המעקב שלאחר הניתוח, כלומר לאחר 7 עד 10 ימים. חשוב לזכור כי כל התפרים שאינם מוסרים בשלב זה פועלים כגוף זר בתוך חלל הפהועשויים לגרום לדלקת בדרגות שונות. חשוב לומר כי הוצאת התפרים אמורה להיות מהירה ומלבד תחושה של משיכה בחניכיים,הליך זה לא אמור להיות כואב.

 

הוצאת תפרים בחניכיים תיעשה במספר שלבים:

 

חיטוי–כצעד ראשון, רופא השיניים שלך ינקה את הרקמה באזור שבו הונחו התפרים שלך.חיטוי זה נועד כדי לוודא שכל החיידקים בצד החיצוני של התפר הדנטלי לא ייכנסו דרך הפצע הנרפא בזמן הסרת התפר.

הוצאת התפר–באמצעות פינצטה, רופא השיניים ימשוך בעדינות בקצה התפר כדי לחשוף עוד תפר. ייתכן ורופא השיניים יבצע חתך בתפר, אז ימשוך בעדינות את שאר התפר. תהליך זה חוזר על עצמו עד להסרת כל התפרים הדנטליים.

אם אתם צריכים לעבור הליך כירורגי בשיניים ומחפשים מומחה פה ולסת? הגעתם למקום הנכון! ד"ר יואב לייסר הוא מומחה פה ולסת פרטי בעל שלושה תארים – רפואת שיניים, רפואה כללית וביולוגיה מולקולארית. במרפאה, המטופלים נהנים מטיפול מקצועי, המבוצע על ידי הציוד החדיש בשוק; מטכניקות טיפול מתקדמות המקצרות את זמן ההחלמה ומפחיתות כאב והכי חשוב – מיחס אישי לכל מטופל.ד"ר לייסר משלב בטיפוליו מגוון טכניקות לשחרור הפחד מרופא השיניים ולהרגעה של חרדות דנטליות, הנפוצות בקרב מבוגרים ובעיקר בקרב ילדים, כך שניתן יהיה לבצע את טיפול השיניים בצורה בטיחותית ולהגיע לתוצאות טובות. ד"ר לייסר בעל רישיון לשימוש בהיפנוזה מטעם משרד הבריאות למקרים חמורים הדורשים התערבות בדרגה גבוהה יותר.אנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר לקבלת פרטים נוספים ותאום תור במספר שלנו: 050-7440018. לפרטים נוספים לחצו כאן.

נגישות