הורדת נפיחות בפנים לאחר עקירה

איך להוריד נפיחות אחרי עקירה כירורגית

חלל הפה של אדם מבוגר מכיל לרוב 32 שיניים. אולם, לעיתים, יש צורך בעקירת שיניים. עקירת שיני ביני נפוצה בקרב בני נוער ואנשים מבוגרים, אך חשוב לומר כי ישנם מצבים בהם נדרש לעקור שיניים נוספות. עששת או זיהום בשיניים יכולים להיות גורמים לעקירת שיניים. עקירת שיניים מבוצעת על ידי רופא שיניים או כירורג פה והיא הליך כירורגי מהיר יחסית. הטיפול מתבצע עם הרדמה מקומית או כללית, בהתאם לצרכי המטופל. הסרת שיניים גלויות היא עקירה פשוטה. לעומת זאת, שיניים שבורות, שיניים הנמצאות מתחת לפני השטח או שיניים פגועות דורשות הליך מורכב יותר.

 

הליך עקירת שיניים

מטופל אשר מגיע לטיפול עקירת שיניים, לרוב מקבל הרדמה מקומית, אשר נועדה להרדים את האזור סביב השן. בצורה זו, המטופל עשוי להרגיש לחץ ללא כאב במהלך ההליך. כמובן שאם ישנו כאב, הרופא המטפל יכול להוסיף חומר להרדמה המקומית. כאמור, ישנם מצבים בהם המטופל יקבל הרדמה כללית, בהתאם למצבו הרפואי. במהלך העקירה, רופא השיניים המומחהחותך את החניכיים חתך קטן. ייתכן שבמהלך העקירה הרופא המטפל יצטרך להסיר עצם מסביב לשן או לחתוך את השן לפני שניתן יהיה לעקור אותה. לאחר העקירה בפועל, רופא השיניים ינקה את המקום כדי למנוע זיהום. בנוסף, ייתכן שיהיה צורך לתפור את המקום כדי לסגור את הפצע שנוצר כתוצאה מהחתך.

 

הורדת נפיחות בפנים לאחר עקירה

תקופת ההחלמה

בדרך כלל לוקח כמה ימים להתאושש לאחר עקירת שן. כאבים עזים, נפיחות או קושי בפתיחת הפה לאחר עקירה הם תסמינים נפוצים. כדי שההחלמה תהיה טובה ומהירה, חשוב להקפיד על מספר הנחיות לאחר עקירה:

 

הורדת נפיחות בפנים לאחר עקירה – הנח שקית קרח על הלחי שלך ישירות לאחר ההליך כדי להפחית את הנפיחות. השתמש בשקית הקרח למשך 10 דקות בכל פעם. שימוש בקרח במהלך היום הראשון והשני הוא תשובה מספקת לשאלה איך מורידים נפיחות בפנים אחרי עקירה.

ימי מחלה אחרי עקירה כירורגית – כדי שהאזור יוכל להחלים בצורה מיטבית, כדאי לנוח ולהירגע במשך 24 השעות הראשונות. לכן, אל תחזור לשגרה הקבועה שלך מיד לאחר הטיפול.

שטיפת הפה–אין לשטוף במשך 24 שעות לאחר עקירת השיניים, ולירוק בעדינות בלבד.לאחר 24 שעות, הוסף חצי כפית מלח בכוס מים חמים כדי לשטוף את הפה.צחצחו והשתמשו בחוט דנטלי, אך הימנעו מצחצוח מקום העקירה עד לאישור הרופא.

אוכל– חשוב להקפיד במהלך 24 השעות הראשונות לאחר ההליך לאכול רק מזונות רכים, כגון יוגורט, פודינג ורסק תפוחים. אנשים רבים תוהים כמה זמן אחרי עקירה מותר לשתות חם? אם כך, התשובה לכך היא שהתהליך צריך להיות הדרגתי. כאמור, במהלך 24 השעות הראשונות אין לאכול מזון קשה או חם. לאחר כ-3 ימים, ניתן להכניס מחדש מזונות קשים לתזונה שלך, אך יש להקפיד לאכול בצד בו לא בוצעה העקירה.

תרופות – הרופא המטפל ירשום לך תרופות לאחר הטיפול. בנוסף, ניתן להשתמש במשככי כאבים ללא מרשם.

עישון – יש להימנע מעישון כ-6 שבועות לאחר העקירה. חשוב לציין כי עישון עשוי לגרום לסיבוכים בהליך כירורגי.

חשוב לזכור –אם אתה חווה כאב שאינו חולף לאחר מספר ימים או רואה סימנים של זיהום – כולל חום, ומוגלה –קבע תור לרופא השיניים שלך בהקדם האפשרי להמשך טיפול.

 

כאשר מדובר בשיניים שלכם, אין מקום לפשרות. חשוב לומר כי לא כל רופא שיניים יכול לבצע הליך כירורגי כמו עקירת שיניים. לכן, אם אתם צריכים לעבור עקירה כירורגית, חשוב לבחור ברופא שיניים אשר מתמחה בכירורגיה פה ולסת.

 

אם אתם מחפשים שילוב של קליניקה סטרילית ומקצועיות ללא פשרות– המרפאה של ד"ר יואב לייסר היא המקום הנכון עבורכם. ד"ר יואב לייסר בעל תואר משולש של רפואת שיניים, רפואה כללית וביולוגיה מולקולארית. ד"ר לייסר משלב בעבודתו במרפאה מגוון טכניקות לטיפול ושחרור מחרדות ופחדים בטיפולי שיניים. בנוסף, ד"ר לייסר משלב בעבודתו טכניקות טיפול מתקדמות המקצרות את זמן ההחלמה ומפחיתות כאב. הדבר החשוב ביותר הוא היחס האישי לו זוכה כל מטופל במהלך הטיפול וגם לאחר הטיפול. לכן, אם אתם צריכים לבצע עקירה כירורגית ואתם מעט חוששים, הטיפול במרפאה שלנו יפיג את הפחד ותחזרו לחייך בהקדם. צרו קשר עוד היום בטלפון 050-7440018. לפרטים נוספים לחצו כאן.

נגישות