כאבים אחרי השתלת עצם

השתלת עצם – כל מה שרציתם לדעת

ישנם הליכים כירורגיים שונים ברפואת שיניים. אחד מהם הוא השתלת עצם. למעשה, מדובר בהליך כירורגי בו מושתלת עצם לתוך הלסת בפה. העצם מושתלת באזורים בחלל הפה בהם יש חוסר או לא נותרה מספיק עצם בשביל להחזיק את השתלים. שיניים מלאכותיות הנתמכות על ידי שתלים דנטליים הן אלטרנטיבה נהדרת לשיניים תותבות. הן מעוגנות היטב בעצם הלסת ומתפקדות כשיניים טבעיות בפעולות היום יום. כדי שהשתל יחזיק במקומו, צריך שתהיה מספיק עצם תומכת שיניים בלסת. לרוב, לאחר אובדן שיניים, נעשים שינויים בעצם המקיפה את השן. כלומר, ככל שעובר זמן, העצם עשויה להיספג. לכן, אם אדם מעוניין בהשתלת שיניים אך אין לו מספיק עצם כדי לתמוך בה, ניתן לבצע הליך השתלת עצם.

חשוב לומר כי השתלות עצם דנטליות נפוצות ביותר. בדרך כלל הליך כירורגי זה מתבצע על ידי רופא שיניים מומחה כגון רופא חניכיים או כירורג פה ולסת.

השתלת עצם בפה – איך מאבחנים?

לפני קבלת ההחלטה על הליך כירורגי זה, רופא השיניים שלך יבצע בדיקה של חלל הפה כדי לבדוק את בריאות השיניים, החניכיים והלסת שלך. צילומי רנטגן או סריקות שיניים יילקחו כדי לקבוע את מידת אובדן העצם שלך. לאחר מכן, רופא השיניים ידון איתך באפשרויות הטיפול שלך וייצור תוכנית טיפול מותאמת אישית. לרוב, אדם עם אובדן עצם בלסת זקוק לרוב להשתלת עצם דנטלית. הליך זה עשוי להיות מומלץ כבסיס להליכים כירורגיים אחרים כמו:

עקירת שן

החלפת שן חסרה בשתל דנטלי

בניית הלסת מחדש לפני קבלת תותבות.

כאבים אחרי השתלת עצם

הליך השתלת עצם

השתלת עצם היא ניתוח קצר אשר מתרחש במרפאה. בשלב הראשון, רופא השיניים יקהה את האזור עם הרדמה מקומית. לאחר מכן, הרופאייצור חתך קטן בחניכיים. לאחר ניקוי וחיטוי האזור, רופא השיניים יכניס את העצם החדשהויסגור את החתך באמצעות תפרים.לאחר ההליך, עצם הלסת תהיה חזקה מספיק כדי לתמוך בשתלים הדנטליים.

השתלת עצם – החלמה

כמו בכל הליך רפואי אחר, משך הזמן הדרוש להחלמה מהשתלת עצם משתנה ממטופל למטופל בהתאם לגודל ההשתלה, המצב הרפואי ומשתנים אחרים. לאחר השתלת עצם בחניכיים תופעות לוואי שכיחות הן:

דימום– לאחר השתלת עצם בחניכיים, צפוי דימום במשך 12 עד 24 השעות הראשונות. כדי לעזור למצב, כדאי להניח כרית גזה מעל אזור הניתוח ולנשוך בחוזקה במשך כשעה. לאחר שהזמן חלף, הסר ולהשליך את הרפידה. אם הדימום מתחיל שוב, חזור על תהליך זה.

נפיחות– אחת מתופעות הלוואי האפשרויות היא נפיחות בפה, בלחיים, בעיניים ובצידי הפנים. זה לא נדיר וניתן להפחית את התופעה על ידי הנחת שקית קרח מחוץ לאזור הניתוח. ניתן לקרר את האזור במרווחים של 30 דקות במשך 24 עד 48 השעות הראשונות.

כללים חשובים לאחר השתלת עצם

תזונה–במשך הימים הראשונים לאחר הניתוח מומלץ לאכול מזונות רכים בטמפרטורת החדר. במהלך השבועות הראשונים שלאחר הניתוח, חשוב להימנע מאכילת מזונות קשים, פריכים או חדים כדי שלא יתקעו באתר ההשתלה.

תרופות –כאשר עוברים השתלת עצם כאבים הם חלק מתופעות הלוואי הנפוצות בקרב מטופלים רבים. ניתן לטפל בתסמינים באמצעות משככי כאבים. בדרך כלל, רופא השיניים ירשום תרופות נגד כאב ואנטיביוטיקה כדי לעזור להקל על כאבים אחרי השתלת עצם ולמנוע זיהום. עשה כמיטב יכולתך לעקוב אחר ההוראות.

פעילות – כדאי להימנע מפעילות מאומצת במשך הימים הראשונים. פעילות גופנית מאומצת עלולה לגרום ללחץ על השתלת העצם אשר יכול להאט את תהליך הריפוי. הרופא המטפל יעקוב אחר תהליך ההחלמה ויחליט מתי תוכלו לחזור לשגרה שלכם.

עישון –עישון סיגריות יכול להאט את תהליך הריפוי ואת צמיחתן של רקמות עצם חדשות. לכן, מומלץ להימנע מסיגריות במשך חודש לפני הניתוח ולאורך כל תהליך הריפוי.

אם אתם מחפשים שילוב של קליניקה סטרילית ומקצועיות ללא פשרות– המרפאה של ד"ר יואב לייסר היא המקום הנכון עבורכם. ד"ר יואב לייסר בעל תואר משולש של רפואת שיניים, רפואה כללית וביולוגיה מולקולארית. ד"ר לייסר משלב בעבודתו טכניקות טיפול מתקדמות המקצרות את זמן ההחלמה ומפחיתות כאב. הדבר החשוב ביותר הוא היחס האישי לו זוכה כל מטופל במהלך הטיפול וגם לאחר הטיפול. לכן, אם אתם צריכים הליך של השתלת עצם, נשמח שתצרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 050-7440018. לפרטים נוספים לחצו כאן.

נגישות