נפיחות לאחר השתלת שיניים

השתלת שיניים – להשלים את החסר

הרפואה בכלל ורפואת השיניים בפרט עברו שינויים רבים בשנים האחרונות. אחד החידושים המשמעותיים ביותר הוא ניתוח השתלת שיניים. למעשה, עד לא מזמן, כאשר אנשים היו סובלים משיניים פגומות או חסרות, הם היו משתמשים בשיניים תותבות. כיום, ניתן למקם בתוך חלל הפה שתלים דנטליים. שתלים אלו מחליפים את שורשי השיניים במתכת ואת השיניים הפגומות או החסרות בשיניים מלאכותיות שנראות ומתפקדות בדומה לשיניים אמיתיות. ניתוח השתלות שיניים מציע אלטרנטיבה נהדרת לשיניים תותבות. ההבדל המרכזי הוא ששתלים דנטליים מקובעים למקום, כך שהמטופל יכול לאכול מזונות קשים ללא חשש. בנוסף, המראה של השתלים נראה טבעי לחלוטין. מובן כי השתלת שיניים דורשת מקצועיות ומיומנות, כך שחשוב להקפיד על טיפול בידי רופא מומחה.

 

הליך השתלת שיניים

ניתוח השתלת שיניים הוא בדרך כלל ניתוח המבוצע בשלבים:

 

הברגת שתלים דנטליים–שתל שורש השן עשוי מתכת, מוברג לתוך שקע העצם של השן החסרה. כאשר עצם הלסת מתרפאת, היא צומחת סביב שתל המתכת, כך שהוא מעוגן היטב בלסת. תהליך הריפוי יכול להימשך 6-12 שבועות.

חלק מחבר–לאחר שהשתל נקשר היטב לעצם הלסת, מרכיבים על גבי השתל כיפת מתכת המשמשת להחזקת השן החדשה. כדי ליצור את השן או השיניים החדשות, רופא השיניים בודק את טביעות השיניים תוך כדי נשיכה זאת על מנת ליצור כתר מדויק לחלל הפה.

כתר – השלב האחרון הוא הנחת הכתר על גבי החלק המחבר. חשוב לומר כי רופא השיניים יתאים את צבע השיניים החדשות לשיניים הטבעיות. מכיוון שהשתל מאובטח בתוך עצם הלסת, השיניים החלופיות נראות, מרגישות ומתפקדות בדיוק כמו השיניים הטבעיות.

נפיחות לאחר השתלת שיניים

תופעות לוואי לאחר השתלת שיניים

לכל הליך דנטלי יש תופעת לוואי, אבל רובן קלות וחולפות כמעט מיד. השתלות שיניים הן הליך פולשני למדי ולכן אין זה מפתיע שכאב מקומי,דימום קל או נפיחות אחרי השתלת שינייםיהיו חלק מההחלמה שלך. פרק הזמן הנכון לכל אחת מהתופעות הוא:

 

נפיחות בפנים לאחר השתלת שיניים–עשויה להימשך עד 48 שעות.

כאב ואי נוחות נמשכים בדרך כלל לא יותר משבועיים.

דימום קל יכול להימשך עד 24 שעות.

אם נפיחות לאחר השתלת שיניים או כל אחת מתופעות הלוואי האחרות אינה נעלמת בטווח הזמן הרצוי, זה עלול להצביעעל זיהום או בעיה אחרת. לכן, חשוב לפנות לרופא המומחה להמשך טיפול.

 

טיפול לאחר שתלים

ישנן מספר דרכים שיעזרו לך להחלים במהירות לאחר ניתוח השתלת שיניים:

 

מנוחה–כדי לעזור לגוף שלך להתאושש, כדאי שתאפשרו לו לנוח. חשוב לשים לגב לאיתות של הגוף בזמן ההתאוששות מניתוח השתלת שיניים. גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר, מומלץ להימנע מפעילות אינטנסיבית ומכל פעילות שעלולה להעלות את הסיכון שלך להיפגע בפנים.

תזונה– אנשים רבים תוהים מה מותר לאכול אחרי השתלת שיניים. אם כך, התשובה היא שיש להימנע מארוחות חמות או חריפות ב-48 השעות הראשונות שלאחר הניתוח מכיוון שהן עלולות לעורר דימום או לגרות את מקום הניתוח. לכן, עדיף להתמקד בצריכת ארוחות הדורשות לעיסה מועטה או ללא לעיסה בימים שלאחר הניתוח, מכיוון שתנועת הלסת עלולה לגרום לאי נוחות במקום הניתוח. כאשר החתך מתרפא, ניתן לחזור ללעוס, אך יש לעקוב אחר המלצות רופא השיניים שלך.

שטיפת הפה –שטיפות מי מלח מפחיתות את מספר החיידקים בפה מבלי לגרות את החתך, והן גם מרגיעות. ניתן לגרגר את התערובת בפה למשך כ-30 שניות ואז להוציא החוצה.

עישון –חשוב לומר כי גם אם לא עברת ניתוח שיניים, עישון מזיק לבריאות הפה ולבריאות הכללית שלך. לעישון לאחר השתלת שיניים, לעומת זאת, יכול להיות השפעה שלילית על הסיכויים שלך להחלמה מוצלחת.למעשנים יש סיכון גבוה יותר לכשל בשתלים מאשר ללא מעשנים. לפיכך, מומלץ להימנע או להימנע מעישון במהלך תקופת ההחלמה.

תרופות–ייתכן שתזדקק לתרופות כאב או אנטיביוטיקה לפני שתלים או לאחר ביצוע הניתוח.

אם אתם מחפשים שילוב של קליניקה סטרילית ומקצועיות ללא פשרות –  המרפאה של ד"ר יואב לייסר היא המקום הנכון עבורכם. ד"ר יואב לייסר בעל תואר משולש של רפואת שיניים, רפואה כללית וביולוגיה מולקולארית. ד"ר לייסר משלב בעבודתו טכניקות טיפול מתקדמות המקצרות את זמן ההחלמה ומפחיתות כאב. הדבר החשוב ביותר הוא היחס האישי לו זוכה כל מטופל במהלך הטיפול וגם לאחר הטיפול. לכן, אם אתם צריכים הליך של השתלת שיניים, נשמח שתצרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 050-7440018. לפרטים נוספים לחצו כאן.

נגישות