נפיחות לאחר שתלים

הפחתת נפיחות בפנים לאחר השתלת שיניים: טיפים ושאלות נפוצות

בשנים האחרונות רפואת השיניים התפתחה רבות, וכיום רפואת הפה מציעה טיפולים טכנולוגיים מודרניים עבור המטופלים שלה. ועדיין, הליכים דנטליים כגון עקירת שיניים או השתלת שיניים עלולים לגרום לנפיחות באזור הפנים והצוואר. נפיחות לאחר שתלים יכולה להיות מלווה בתסמינים שונים כמו כאב, חום וקושי לפתוח את הפה.

 

במאמר זה נדון כיצד ניתן להפחית נפיחות בפנים לאחר עקירה, כאבים חזקים אחרי השתלת עצם וגם נפיחות אחרי השתלת שיניים. בנוסף, אנו גם נספק טיפים ושאלות נפוצות שיעזרו לכם להבין כיצד להתמודד עם תסמינים אלה לאחר הטיפול.

אך קודם לכן, מהם שתלים דנטליים?

מרבית השיניים נעקרות בעקבות מחלות חניכיים, וכאשר זה קורה, זה מוביל פגיעה אסתטית, תפקודית ואף פסיכולוגית. בעבר הרחוק אנשים היו נותרים ללא שיניים או משתמשים בשיניים תותבות.

בין השינויים הדרמטיים אשר הגיעו כתוצאה מהתקדמות רפואת הפה, זה הוא הליך השתלת שתלים דנטליים המאפשר לכל מטופל באשר הוא, לחוות חיוך מלא שיניים. המטופל יוכל לשוב לחייך, גם לאחר אובדן השיניים, ללא הצורך בשיניים תותבות.

שתל דנטלי הוא חלופה אסתטית ונוחה שלא פוגעת בשיניים הבריאות הנותרות בפה, וזאת בהשוואה לגשרים, שיניים תותבות וכתרים. שתל דנטלי הוא בורג קטן עשוי טיטניום המוחדר אל עצם הלסת, כך, מחליף את שורש השן החסרה. בהמשך רופא השיניים המתמחה בשיקום פה, מתאים לשתלים את הכותרות של השיניים החסרות. החדרת השתלים חייבת להתבצע בפה בריא ונקי ממחלות חניכיים ולאחר שהמטופל מבין היטב מה נדרש ממנו בהמשך לגבי תחזוקת השתלים.

טיפים – איך מורידים נפיחות בפנים אחרי עקירה, ניתוח שתלים ושאר טיפולי השיניים?

  1. חבילות קרח- הנחת שקיות קרח יכולה לעזור בהפחתת נפיחות אחרי שתלים, הורדת נפיחות בפנים לאחר עקירה וטיפולי שיניים נוספים. למטרה זו ניתן להשתמש בחפיסת אפונה קפואה או בחפיסה קרה מכוסה במגבת. הניחו את שקית הקרח על האזור הפגוע למשך 15 דקות בכל פעם, והסירו אותה למשך 15 דקות לפני היישום מחדש.
  2. שטיפת פה במי מלח- שטיפת הפה עם מי מלח חמים יכולה לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי מבלי לגרות את האזור. ערבבו כפית מלח בכוס מים חמימים ושטפו איתה את הפה למשך 30 שניות. חזור על 2-3 פעמים ביום.
  3. עישון- באופן כללי עישן מזיק לבריאות הכללית ולבריאות הפה בפרט. שימו לב כי במידה ותעשנו לאחר ביצוע השתלת שיניים, תהיה השפעה שלילית על סיכויי ההחלמה.
  4. תרופות נגד כאבים- יש ליטול תרופות נגד כאבים כפי שנקבע על ידי רופא השיניים. תרופות אלו יכולות לסייע בהפחתת כאב ודלקת. יש להימנע מאספירין, כיוון שהוא יכול להגביר דימום.
  5. מנוחה- מנוחה יכולה לעזור לגוף להתאושש ולהחלים מהר יותר. אפילו אם חשים בהטבה, הימנעו מפעילויות מאומצות לפחות 24-48 שעות לאחר הטיפול.
  6. תזונה- אכלו מזונות רכים שאינם דורשים הרבה לעיסה, כמו מרקים, פירה ושייקים. הימנעו ממזונות קשים, דביקים או פריכים שעלולים לגרות את האזור הפגוע. כמו כן, יש להימנע מארוחות חמות או חריפות, מכיוון שהללו עשויות לעורר דימום או לגרות את האזור.

 

נפיחות לאחר שתלים

 

שאלות נפוצות על נפיחות וחום לאחר טיפול שיניים

ש: האם נפיחות לאחר טיפול שיניים תקינה?

ת: כן, נפיחות ודלקת שכיחות לאחר טיפול שיניים. זוהי התגובה הטבעית של הגוף לפציעה ולטיפול עצמו.

ש: כמה זמן נמשכת נפיחות לאחר טיפול שיניים?

ת: הנפיחות מגיעה בדרך כלל לשיא תוך 2-3 ימים לאחר הטיפול, ולאחר מכן פוחתת בהדרגה. זה עשוי לקחת עד שבוע או יותר עד שהנפיחות תיעלם לחלוטין.

ש: האם יכול להופיע חום אחרי טיפול שיניים?

ת: כן, חום יכול להופיע לאחר טיפול שיניים, במיוחד אם יש זיהום. אם יש חום חריג לאורך זמן, פנה מיד לרופא השיניים.

ש: איך אני יכול להוריד חום לאחר טיפול שיניים?

ת: קח תרופות ללא מרשם כמו איבופרופן או פרצטמול כדי להוריד את החום. גם מנוחה ושמירה על לחות יכולה לעזור.

 

לרוב תופעות הלוואי של כל הליך דנטלי הן קלות וחולפות במהרה. כך, תופעות של נפיחות וחום לאחר ניתוח להשתלת שיניים עלולות להיות לא נוחות, אך הן בדרך כלל זמניות וניתן לטפל בהן בעזרת העצות המפורטות לעיל. לדוגמה, לאחר ביצוע עקירה, יכול להופיע קושי בפתיחת הפה לאחר עקירה, אך זה זמני ויחלוף לאחר מספר שעות. אולם, השתלות שיניים מתבצעות בהליך ניתוח ופולשני, לכן יש לצפות כאמור, כי יופיע כאב מקומי, דימום קל ונפיחות. התופעות הללו הן חלק מההחלמה שלכם ואין כלל מקום לדאגה.

יחד עם זאת, במידה ותופעות הלוואי אינן נעלמות תוך טווח זמנים מסוים אשר יוסבר לכם מראש, זה עלול להצביע על זיהום. במקרה כזה יש לפנות אל הרופא המומחה באופן מידי להמשך טיפול. זכרו לנוח, לאכול מזון רך, לקחת את התרופות ולעקוב בקפידה אחר הוראות רופא השיניים. באמצעות טיפול נאות, אתם אמורים להרגיש טוב יותר תוך זמן קצר.

ישנם טיפולים שהם פשוטים למדי, אולם לעיתים יש לבצע עקירות מורכבות או השתלות שיניים. טיפולים מעין אלה דורשים התמחות מיוחדת בכירורגית פה ולסת כולל ניסיון מעמיק בתחום. לכן יש לפנות אל מרפאתו של ד"ר לייסר, כאן תקבלו את כלל טיפול השיניים באמצעות שימוש בציוד חדיש וצוות מקצועי ומנוסה. במהלך פגישת ייעוץ מקיפה, תקבלו את כל המידע הרלוונטי לגבי מצב הפה שלכם ומהן אפשרויות הטיפול העומדות בפניכם, אשר ייסעו לכם לחיוך בריא ומלא.

 

כמו כן, ד"ר לייסר הינו מומחה פה ולסת ויודע לבצע טיפולים מורכבים באופן מסור ורגיש. חשוב לזכור כי מומחה פה ולסת ידע לזהות באופן וודאי את מקור הבעיה והכאב, לעקור את השיניים שמהוות את הגורם לכך ולשמר את השיניים הבריאות הנותרות בפה.

ד"ר יואב לייסר הינו רופא שיניים ומומחה לכירורגיה פה ולסתות, בעל שלושה דוקטורטים, מרצה על תחומו בעשרות כנסים מדעיים בפרישה ארצית ועולמית, מרצה ומדריך סטודנטים לרפואה בטכניון, חוקר סרטן ומנהל את המעבדה לחקר סרטן הפה של המחלקה לכירורגיה פה ולסתות ובנוסף, מדריך בתארים מתקדמים.

יתר על כן, ד"ר יואב לייסר הינו בעל רישיון ישראלי המאפשר לו לבצע שימוש בהיפנוזה מטעם משרד הבריאות, במטרה לשלב טכניקות מגוונות לטיפול ושחרור מחרדות ופחדים מטיפולי השיניים.

בין כלל הניתוחים והטיפולים אשר ד"ר לייסר מבצע במקצועיות ויסודיות ישנם גם ניתוחים המכינים לשחזור שיקומי של הלסתות ובכירורגיה שיקומית הכוללת לעיתים עקירות שיניים מסובכות, השתלות עצם ושתלים דנטאליים. זאת ועוד, מבצע ניתוחים מורכבים ברמה גבוהה של שחזור ארובות עיניים לאחר טראומה וכן מטפל בכירורגיה אונקולוגית של גידולים שפירים וממאירים באזור הראש והצוואר.

במרפאה של ד"ר לייסר, אנו נותנים עדיפות להחלמה והנוחות של המטופלים שלנו. אם יש לכם שאלות או חששות לגבי נפיחות לאחר טיפול שיניים או ברצונך לקבוע פגישה, בקר באתר האינטרנט שלנו עוד היום. ד"ר יואב לייסר זמין במרפאותיו וממתין להעניק לכם טיפול מקצועי ללא פשרות. אם אתם מעוניינים להגיע אל המרפאה בחיפה, צרו קשר במספר 050-7440018. אם אתם מאזור המרכז, אז תוכלו ליצור קשר במספר 050-7700055.

נגישות